Güç
kelimeleri ve harfleri bütün majikal sistemlerinin esasını teşkil
etmektedir. Kabala'da 22 İbrani harflerin ilişkileri sembolik şekilde o
sistemde birbirlerine tekabül eden fikir ve düşünceler için bir temel
oluşturmaktadır.
Bu tefekkürü etkilemektedir ve pratik majide şuurun yüceltilmesine
yarar.
Geleneksel olarak, İbrani harfler Kabalistik Hayat Ağacına, Tarot
kartlarına
ve hemen hemen her okült tekabüle addedilmiştir. Bu harfler Arap
diline
(Arapça'nın geldiği) Aramca'dan göç etmiştir. Ancak, Arapçada birkaç
harf daha gelişmiştir. Modern Arapça'da 28 harf vardır ve bunlara yeni
dört harf daha eklenmiştir, ama bu yeni harfler fiili olarak
kullanılmamaktadır. Böylece toplam 32 harfe çıkmıştır, ama
sistemimizde sadece 28 harf üzerinde odaklaşırız. Her harf 10 temel
şeklin
bir veya ikisini içermektedir. Bu on şekil on tecelliye tekabül
etmektedir.
Bunlar Ku'ran-i Kerim'de söz edilen mükemmel on, veya Hayat Ağacındaki
on
Sefirottur.
Daha
fazla ileri gitmeden, Arap Alfabesinin temel ilkelerini size sunmak üzere bir
tablo hazırladık. İlk sütunda Arap Alfabesinin harfleri bulunmaktadır.
Basılı harflere kıyasla el yazısında doğal olarak bir fark oluşacağı gibi - bu harflerin
şekillerini elle yazılış şekilleriyle karıştırılmamalıdır. İkinci sütunda
Arap harflerinin genel telaffuzu vardır. Üçüncü sütunda harflerin İbrani
karşılığı verilmiştir. Dördüncü sütunda ise harflerin ebced değerleri
verilmiştir. Kabala'da Gematria olarak bilinen sistemle Arabi ebced değerleri
birbirine uyumludur. Bu tabloda Arap ve İbrani harfleri arasındaki
benzerlikleri ve farkları görebilirsiniz:
Arap
Harfi
|
Adı
|
İbranice
Karşılığı
|
Ebced
Değeri
|
|
Alef | 1 | |
Ba
|
2 | ||
Cim
|
3 | ||
Dal
|
4 | ||
Hah | 5 | ||
Waw | 6 | ||
Zin | 7 | ||
Ha | 8 | ||
Tah | 9 | ||
Ya | 10 | ||
Kâf | , | 20(500)* | |
Lam | 30 | ||
Mim | , | 40(600) | |
Nun | , | 50(700) | |
Sin | 60 | ||
Ayin | 70 | ||
Fa | , | 80(800) | |
Sad | , | 90(900) | |
Qaf | 100 | ||
Ra | 200 | ||
Şin | 300 | ||
Ta | 400 | ||
Tha | 500 | ||
Kha | 600 | ||
Tza | 700 | ||
Dad | 800 | ||
Tzah | 900 | ||
Ghyn | 1000 |
Dil
bilimi açısından bu alfabeye daha ayrıntılı bir şekilde göz atalım.
Arap dili diğer dillerde bulunmayan birkaç harf içeren fonetik bir dildir.
Arap asılı olmayan kişilerin çoğu özel bir eğitim geçirmeden bu harfleri
telaffuz edemiyorlar. Bu bağlamda aşağıdaki benzetmelerle bu harflerin
telaffuzlarını mümkün olduğu kadar açıklamaya çalıştık. Diğer
dillerden farklı olarak harflerin şekilleri kelimelerde bulundukları konuma göre
değişmektedir. Bu değişimler de aşağıdaki tabloda verilmiştir.
ArapHarfi Adı Latin Harf DeğeriSesi Alef A At BaB Bal Ta T Tat Tha TH Gırtlaktan "th" sesi CimJ, C Can Ha H1 Gırtlaktan "h" sesi Kha K Gırtlaktan "k" sesi DalD DonAğır SesTza The İngilizceTheRa R Ara Zin Z İngilizceBlitzSin S As Şin Ş Aş Sad SAğırMustafa Dad DAğırDoku Tah TAğırFatma Tzah Th/Z İngilizceThose/NizamAyin A' Ara Ghyn Gh İngilizceGhanaFa F Fas Qaf KAğır İngilizceQuoteKaf K Kes Lam L El Mim M Mim Nun N En Waw W İngilizceDawnHah H His Ya Y/İ Yedi
Tek Başına Kelime Başında Kelime Ortasında KelimeSonundaÖzel Şekilleri
Bir ses kaydına dinlemeden
telaffuzu kavramanın zor olduğunun farkındayız. Bundan dolayı www.damkar.org
sitemizden ses örneklere dinleme fırsatı vardır. Arapça'yı öğrenmenizi
beklemiyoruz, ama alfabeyi aşina olmanız gerekir. Talim dizisinde bir
sonraki metinlerinde ileri seviyede majikal ve mistik teknikler verilmiştir.
Uygulayıcının, İbrani ve Arap alfabelerine aşina olmaması bir
handikap olur. Harflerin hepsini bir anda ezberlemeniz şart değildir,
ama bir sonraki seviyeye çıkmadan önce ezberlemeniz önerilir. Dil
bilimine bu basit önsözden sonra alfabenin temel bazı okült
prensiplerini irdeleyelim.
Daha
önce söz edildiği gibi bu harflerin on temel şekilleri vardır. Aşağıdaki
resimde bu on temel şekilleri Hayat Ağacında gösterilmektedir.
Ağaçtaki ilk tecelli Kether'dir
(Taç). Bu tek nokta ile ilintilidir. Kether evrendeki her şeyin başlangıcıdır.
Bütün şekiller noktayla başlar, o bütün şekillerin en basit ve temel olanıdır.
Mümkün olan her şeklin potansiyelini temsil eder, aynı şekilde Kether
evrendeki her şeyin potansiyelini temsil etmektedir. O Eheieh'in şekli
halidir.
Kether'in potansiyelinden Hokmah (Hikmet, Bilgelik) tecelli
eder. Bunu iki noktaya benzetebiliriz. O eril ve dişili temsil eder. Herşeyin
içindeki mevcut kutupluluğu temsil eder. Bir bakıma tek olan kendini bölerek
iki meydana getirdiği için, yaşam başlangıcı ve sperm ve yumurta birleşerek
bir zigot (döllenmiş yumurta) yaratıkları meosis sürecine benzetebiliriz.
Bu Tzim Tzim süreci, evrenin yaratılışıdır. Bu belirli bir başlangıç
noktası ve sonu, ama aynı zamanda yaşamın doğal sürekliliğini temsil
eder.
Binah
(Anlayış) ise, Hokmah'tan form ve işlev yaratma enerjisine kısıtlamak için
gelen alıcı güç, İkilem, Duad'den zuhur eden Üçlem, Triad'dır. Üçgen
tek bir form olarak çalışan üçlemi simgeler. Burada iki zıt güç ve
üçüncü bir dengeleyici güç aralarında dördüncü bir güç, İlahiliğin
tezahürünü ortaya koyarlar. Onu hayatın doğduğu evrensel rahme
benzetebiliriz. O, İlahiliğin fiziksel formda tezahür edebilmesi için yaratılan
Tzim Tzum boşluğudur.
İlk üç
şekiller bütün şeylerin tezahür olmayan yönünü veya özünü içermektedir.
Onlar safi özlerinde noktadırlar. Bu şekil görülebilir, ama aklın gözünde
doldurulması gerekir. O, tezahürattan hemen önceki hali Ain, Ain Sof ve Ain
Sof Aur [Hiçlik, Sonsuzluk ve Sonsuz Işık] halini temsil etmektedir. Tezhürat süreci başlar başlamaz, her şeklin
özü somut çizgilerden belirlenmiş bir şekil alır. Tezahür olmayan Tanrının
özünden rahim de oluşan ve sonradan olgunluğa varan süreci içeren,
fiziksel tezahürata dek insan yaratılışına paraleledir.
Hesed (Merhamet), Binah'ın faaliyetlerinden yaratılan tezahürattır. Burada
tek yatay çizgiyi bulmaktayız. Bu fiziksel tezahürata girmenin ilk safhasıdır.
Hesed, daha somut bir şekilde Hokmah'ın yansımasıdır. Hesed ayrıca Hayat Ağacında
arketipsel eril şeklidir. O dışa yayılma gücünün tezahüratıdır. Dolayısıyla,
onun nihai ifadesini düz çizgide bulmak mümkündür. Çizgi sürekli genişler
ve uzar. O Hesed faaliyetlerini çok iyi temsil eder.
Hokmah-Hesed
ilişkisine benzer olarak, Geburah (Güç) da Binah'ın daha somut bir şekilde
yansımasıdır. Ancak burada daireyi buluyoruz. Daire kısıtlama gücünün
iyi bir simgesidir. O, hepimizin içinde dünyaya geldiği rahmi
simgelemektedir. Bu bizi tezahürat sürecinde yardım eden kısıtlayıcı güçtür.
Onu ayrıca kendi kuyruğunu ısıran kuyruklu yılan Ouroboros'a
benzetebiliriz.
Daha önce
belirtildiği gibi,
çizgi ve daire,
iki nokta ve üç nokta ile temsil edilen güçlerinin tezahüratının
sonucudur. Altıncı şekil bu tezahür eden güç temasını devam etmektedir.
Bu Kether noktasının tezahürat sürecinin bir sonraki evresidir. Eğer noktanın
sayfadan aşağı akmasına izin verilseydi, o kolaylıkla bir dikey çizgi oluştururdu.
Altıncı şekil Tifaret (Güzellik) tecellisiyle ilgilidir.
Düz çizginin basitliğinde büyük bir güzellik vardır.
Yatay çizginin temsil ettiği genişleme yerine, çizgi, yükseliş ve
inişi belirtmek üzere dikeydir.
Dikey ve yatay çizgilerin birleşimi yedinci şekli ortaya çıkarır. Bu şekil
Netzah (zafer) ile ilgilidir. İlginçtir ki yatay çizgi ister üste veya altta
olsun, sonuç hep aynıdır. Her birinde Dal (Dalet) harfinin (kapı) iki farklı
şekli vardır. Harf aşk gezegeni Venüs ile ilintilidir ve bu Netzah'a
atfedilen gezegendir. Bu tezahüratın zuhur ettiği kapıdır, rahmin kapısıdır.
Sekizinci şekil Geburah'in Tifaret'ten çıkarılmasından ortaya çıkar. Çıkarma,
dişil işlev kısıtlamayla yakınlığı vardır. O, Geburah gücüne yakındır,
nitekim Adalet Kılıcı olarak kir ve tortuyu kesip yakar ve kutsal ve kutsanmış
olanı açıya çıkarır. Yarım daire tecelli Hod ile ilgilidir. O yukarısındaki
Ağaçtan enerji alır ve Yesod'a yönlendirir.
Dokuzuncu şekil Tifaret'in dikey çizgisine benzer ama eğiktir ve bir
hilal oluşturur. Bu hilal şekli tecelli Yesod'a (Temel) atfedilir. Kabala,
Yesod'u aysal nitelikli olarak tanır. O, insan ve İlahi arasından gelip giden
enerjileri temsil eder ve İlahilikten insana ve insandan Tanrı'ya geri enerji
gönderebilme özelliğine sahiptir.
Son tecelli bir kupa şeklinde hilaldir. Şekil son tecelli Malkut'ta (Krallık)
yatar. Bu ykarıda sıralan bütün şekillerin alıcı sondur. Bu Kether'de başlayan
sürecin son tecellisinin kabıdır.
Biraz irdelemeden sonra, okuyucu görecek ki Arap Alfabesinde mevcut olan tek şekiller
bu on şekillerdir. Teorimize göre, eğer bir harfin üstü ve altı varsa,
enerjisinin birden fazla yönü vardır. Üst şeklin onu dış veya tezahür
eden tarafı olduğu ve alt şeklin onun içsel tarafı olduğunu inanıyoruz.
Bir bakıma dışsal enerji veya tecelli makro-kozmik etkiyi gizler. Maalesef
bazı harflerin karmaşıklığı onları Hayat Ağacında belirli bir yola
oturtmayı çok zor kılmaktadır. Ancak bu metodu kullanarak yapılan derin
irdelemeler, harflerin birçok özelliklerini ortaya çıkarmaktadır. Bu özelliklerin
bir çoğu ağızdan kulağa intikal eden öğretiler tarafından
desteklenmektedir.
ArapHarfi Adı DışsalEnerji İçselEnerjiAlef Tifaret Tifaret BaMalkut Keter JimHesed HodKeter DalNetzah Netzah Hah Geburah Geburah Waw Geburah Yesod Zin Keter Yesod Ha Hesed Hod Tah Tifaret Geburah Ya Hod MalkutHokmahKâf Tifaret(Hod Hesed)Malkut Lam Tifaret Malkut Mim Geburah Tifaret Nun Keter Malkut Sin Malkut Malkut Ayin Hod Hod Fa Keter Geburah Malkut Sad Hod Malkut Qaf Hokmah Geburah Malkut Ra Yesod Yesod Şin Binah Malkut Malkut Ta Hokmah Malkut Tha Binah Malkut Kha Kether Hesed Netzah Tza Kether Netzah Dad Kether Geburah Malkut Tzah Kether Tifaret Geburah Ghyn Kether Hod Hod
Bu harflerin majikal operasyonlarda kullanıldığı
birçok farklı usul vardır. Burada Shemusu Al-Anwar Fe
Kenuz - Al-Asrar (Okült Hazinelerde Güneşsel Işıklar) kitabında İbn
Al-Haja Al-Talmasani Al-Magribi tarafından verilen temel uygulamalara değineceğiz.
Hitabın Hicri 737 yılında veya 12. (Miladi) asırda yazıldığı
söylenmektedir. İlk önce uygulayıcı harfin majikal imajına aşina olması
gerekir. Harflerin majikal imajları üç kısımdan oluşmuştur.
İlk ve son kısımlarda harfler normal şekilde yazılır, ancak orta kısımında
harf tersine çevrilir. Örneğin Şin harfinin majikal imajı şöyledir:
Bundan
sonra öğrenmeniz gereken şey, Ay Mevzileri ve gökyüzündeki yıldızlara göre
konumlarıdır. Ancak bu Mevzileri sadece Üstat Çırağı derecesinde kapsamlı
gireceğiz. Burada sadece birden yirmi sekize dek belirteceğiz, ve şimdilik
aya doğru çalışmanızı yapmanız yeterli olacaktır.
Mevziler
Sayıları
|
Mevzi İsmi | Zodyak Derecesi |
1 | Şartayin | 5° Boğa - 17° Boğa |
2 | Butayin | 18° Boğa - 30° Boğa |
3 | Turaya | 1° İkizler - 12° İkizler |
4 | Dubran | 13° İkizler - 25° İkizler |
5 | Haka'ah | 26° İkizler - 8° Yengeç |
6 | Hana'ah | 9°Yengeç - °21 Yengeç |
7 | Zura'a | 22° Yengeç - °4 Aslan |
8 | Nathra | °5 Aslan - °17 Aslan |
9 | Tarfah | °18 Aslan - °30 Aslan |
10 | Jabha | °1 Başak - °12 Başak |
11 | Kurthan | °13 Başak - °25 Başak |
12 | Sarfa | °26 Başak - °8 Terazi |
13 | A'wa | °9 Terazi - °21 Terazi |
14 | Samak | °22 Terazi - °4 Akrep |
15 | Gafer | °5 Akrep - °17Akrep |
16 | Zabana | °18 Akrep - °30 Akrep |
17 | Akil | °1 Yay - °12 Yay |
18 | Kaleb | 13° Yay - °25 Yay |
19 | Şulah | °26 Yay - °8 Oğlak |
20 | Na'ayem | °9 Oğlak - °21 Oğlak |
21 | Baldah | °22 Oğlak - °4 Kova |
22 | Zabeh | °5 Kova - °17 Kova |
23 | Bala'a | °18 Kova - °30 Kova |
24 | Sa'aud | °1 Balık - °12 Balık |
25 | Akbiah | °13 Balık - °25 Balık |
26 | Mukkadem | °26 Balık - °8 Koç |
27 | Muakher | °9 Koç - °21 Koç |
28 | Raşa | °22 Koç - °4 Boğa |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder